Šiandien buvau apstulbęs. Nuėjau pas savo mokytoją į mokyklą aiškintis dėl to 19 uždavinio. Na jin man yrodė, kad negalima. Ok, sutinku… ;) Bet vėlgi - išėjo kita mokytoja su mano sprendimu ir teigia, kad mano įrodymas teisingas. Nežinau ką manyti, sakė diskutuos šiandien ir siūlė paskambint vakare. Tai žiūrėsu kaip čia bus. Bet aš jau nuo pat pradžių sakiau:

Štai mano sprendimas. Labai būtų šaunu, jeigu kas rastų loginę klaidą. Aš kolkas nematau ir esu įsitikinęs, kad išsprendžiau teisingai. Taigi - kas nori mane nuliūdinti? - Maloniai prašom.

Taigi, kaip bus taip - aš tiesiog paklausiau ar už tokią logiką gaučiau taškų. Mokytoja (kur įrodė, kad progresija - negalima) sakė, kad kažkiek taškų įmanoma gauti. O man iš tiesų taškai ir tėra svarbiausi…

Susiję straipsniai

Gairės:,

Šis įrašas turi 28 komentarų.

  1. pukis
    18 Geg 06
    14:06

    valio

    dieviska nuostabybe ! :)

    valio kad nera tos progresijos ! :)

    vat dabar tai tikiu jos kompetencija !

    gal gali pakomentuot kaip ji irode kad nera?! butu kul, gal arti tiesos buvau ?! ach ta viltis…. :D

  2. Vaidas
    18 Geg 06
    14:08

    Hm idomu 1 7 18
    1 pirminis (siuo atveju px)
    7 pirminis (hm.. kabliukas)
    18 nepirminis

    prisiminimui:
    http://lt.wikipedia.org/wiki/G.....progresija
    1 7 49… lyg turi buti :) kagi 18 prasoka :)

    Isesmes gali buti daugiklis ir trukmeninis :)
    atrodo lyg imanoma,, bet…

    1 * x * x … x = 7
    1 * x * x *x … x = 18

    kazkaip man sunku sumastyti skaiciu vietoj x kad gautusi lygiai 7 :)

    del 18 daig lengviau..

    gal rasyciau negali

  3. excuse me
    18 Geg 06
    14:29

    Į visiškai teisingą lygibę 1 = 1 :) įvedi abejotinus duomenis, nes nežinoma ar 1 7 18 yra g. progresija. Tuomet gauni ABEJOTINĄ REZULTATĄ. Jį dar reikia patikrinti :) To ir trūksta. T.y. tik pusiau išsprestas uždavinukas :)

  4. spt
    18 Geg 06
    15:24

    tavo irodyme viena isvada pasirode idomi, kodel l

  5. spalga
    18 Geg 06
    15:51

    pagal mane tai nera ‘:]

  6. Saulius
    18 Geg 06
    16:25

    Na pasižiūrėjau, man ten neaiškumai kyla biški, tarkim:

    “Iš čia išplaukia, kad l

    Kitas dalykas, tai tavo įrodymo kriterijus. Gavai kažkokią lygtį, kurios prasmė visiškai neaiški ir pamatęs q pakelta laipsniu priminei progresijos didėjimo sąlygą, kuri su šita lygtim kaip ir nieko bendro neturi.

    All in all, tai aš tokį įrodymą nubraukčiau :>
    O pats įrodyčiau tarkim taip. Tariam, kad vienetas yra pirmasis narys (net jei taip nėra, visada galim nuo ten pradėt į ją žiūrėt), tai tada:

    7 = q^n
    18 = q^(n+k)

    t.y. septynetas yra n’tasis narys, o 18 yra k narių toliau. Abi puses išlogaritmuoji:

    ln 7 = n ln q
    ln 18 = (n+k) ln q

    ir išnaikini ln q, tada lieka:

    k = n log7(11)

    Tai išvada tokia, kad jei 7 yra n’tasis narys kažkokioj sekoj, tai 18 bus už 1.2323 n narių toliau. O tai jau totali nesąmonė.

    Tai tokia būtų mano kukli nuomonė šituo klausimu :>

  7. Sepa
    18 Geg 06
    16:25

    Na ok, jau pavargau - Petrė sakė - žino. Nėr tos geometrinės progresijos tada.

    Bet anyway dabar pasunkinkim ir apverskim šitą uždavinį ir naudokimės vien teorija.

    Tegul A, B, C - sveikieji skaičiai. Įrodykite, kad jie nepriklauso geometrinei progresijai.

    ?

  8. Saulius
    18 Geg 06
    16:26

    Ew, < ženkliuką netaip suprato :)

  9. Sepa
    18 Geg 06
    16:45

    “Gavai kažkokią lygtį, kurios prasmė visiškai neaiški”, nu tamsta visai… Ten yra parašyta tas pats, kaip ir būtų užrašas:

    b2/b1=b3/b2

    1. Jeigu šito prasmė neaiški tai aš tyliu.
    2. “ir išnaikini ln q” - kaip? :> Aš gal neišprusęs, bet lygtyse kažko šeip imt ir išnaikint - nemoku.

    Be to, aš jau pripažystu, kad nėra tos progresijos, kadangi išgirdau eksperto nuomone.

  10. Saulius
    18 Geg 06
    17:00

    Na pradėkim nuo to, kad didėjančios progresijos sąlyga yra ta, kad q > 1, kas jau iš sąlygos akivaizdžiai matosi. Iš paskutinės tavo lygties tas gal ir seka, bet pasirėmus neįrodyta (ir veikiausia klaidinga) prielaida. Esmė tokia, kad įrodinėji ne per tą galą - kad progresija didėja tai savaime aišku ir iš sąlygos.

    Dėl išnaikinomo, tai nesupratau, ko nemoki išnaikint - gi lygtis su dviem nežinomaisiais iš esmės: išsireiški ln q iš vienos ir įsistatai į kitą.

    O apie apibendrintą uždavinį su A B C D ir t.t., tai mano nuovoka sako, kad sąlyga jiems būti didėjančioje geometrinėje progresijoje (D > C > B > A) būtų tokia, kad logA(B), logB(C), logB(D), logC(D) ir t.t. būtų natūralūs skaičiai (žinoma, jei kažkuris iš jų ne vienetas). Žinoma, šitą dar reiktų įrodyti.

  11. Vytautas
    18 Geg 06
    17:11

    :)) Ivarei daug baimes su tokia Seporaicio teorema ;]]
    Gal net i metu pazanga galejei pretenduot ;))
    Thanx Pekarskas, kad tai nebuvo tiesa;]
    Kita vertus - gera pradzia link mokslininko;]
    jei ne matematikoj, tai bent informatikoj pridarysi stebuklu, sekmes:) ko jau ko, bet demesio tikrai sulaukei:) mldc;]

  12. InGike
    18 Geg 06
    17:27

    O tau čia didždvarį mokytoja tą tavo sprendimą parodė ?

  13. Sepa
    18 Geg 06
    17:38

    to Vytautas - kad tavo žodžiai Dievui į ausį. ;)
    InGike - taip.

  14. InGike
    18 Geg 06
    17:49

    aisku, as vakar savo matkes mokytojai nusiunciau ta sprendima, o snd jinai sako kad vat susitikau as ta berniuka kurio tas sprendimas ir buvo:)

  15. Sepa
    18 Geg 06
    17:59

    Tas mažas pasaulis… ;) O jinai nieko daugiau nesake? :)

    Aš tai kažkaip jau mąstau, kad gal radau savo sprendime vinį. Bet parodysiu visiem vėliau…

  16. Vytautas
    18 Geg 06
    18:08

    na as parasiau, kad negali, nors po to nzn pradejau galvoti kodel taip parasiau ir iki daabr nesuprantu ka reikejo rasyti, o sprendziau, tai kazka panasaus kaip ir Saulius auksciau minejo, su logaritmais man irgi q isejo…

  17. InGike
    18 Geg 06
    18:15

    kaip ir nieko daugiau nesake, tik norejo dar pasakyt kurioj tavo sprendimo vietoj jinai su tavim nesutinka, bet nespejo :)

  18. Sepa
    18 Geg 06
    18:24

    Neištvėriau - parašiau laišką universiteto dėstytojui. Manau jei jis nepagailės keletos minučių šitai peržvelgti - žinosime teisingą atsakymą.

    O dėl mokytojos - tai jin man rodė vieną vietą, kur nesutinka su manimi, tačiau man rodos, kad mes kartu ištaisėm ją - ir tai nekeitė pačio sprendimo esmės.

    Na tikėkimės ryt teisybė bus, kad ir kokia ji bebūtų… ;)

  19. excuse me
    19 Geg 06
    08:42

    Pagal tavo sprendimą (nebaigtą) imame bet kokiuos tris skaičius A B C ir įrodisime, kad jie yra g. progresija :) Išsprendę Sepa metodų gauname, kad
    B^2 / AC = g^(k-l) !!! T.y. paėme 3 bet kokiuos skaičius gausime g. progresiją, o tai prieštarauja g. progresijos apybrėžimui (pvz. 12 10 12). Vadinasi, sprendinys yra netinkamas ar nebaigtas.
    Yra tinkamos nagrinėti tik 3 pirmos lygtys, 4-oji (nors yra teisinga ir supaprastinus gausime 1=1) panaudojama neaišku kokiu pagrindu. Ir galutinės išvados nepagrįstos.

    Trys (ir daugiau) sveikieji skaičiai gali būti geometrine progresija. Pvz. 3 9 27 81 ir t.t. 3^n. Todėl teiginys - Tegul A, B, C - sveikieji skaičiai. Įrodykite, kad jie nepriklauso geometrinei progresijai - niekinis.

  20. Sepa
    19 Geg 06
    11:10

    “tai prieštarauja g. progresijos apybrėžimui (pvz. 12 10 12)”
    Nepamirshkim, kad A != B != C. Be to - jie nebutinai gretimi. Todel drįstu teigti, kad bet kokie trys skaičiai yra kažkurios geometrinės progresijos nariai (įvedant tam tikrą paklaidą ;)).

    O šiaip sakau jau trečiąkart - mano lygtis išsprendus/patikrinus iki galo, tikrai sutinku, geometrinės progresijos nėra, kad gautūsi tikslūs skaičiai.

    Taip kad - pripažįstu savo klaidą. ;)

  21. Kukas
    19 Geg 06
    15:02

    Negali. Jei taip butu, tai 7^n=18^m. Bet kaireje VISADA nelyginis skaicius, desineje - lyginis. Viskas.

  22. E1337
    19 Geg 06
    18:31

    Progresijos nėra! Pats mačiau vertinimo instrukcijas.

  23. hotrey
    19 Geg 06
    19:51

    kur jas matei? jei nete tai parašyk adresą

  24. InGike
    20 Geg 06
    20:13

    tai ka tau atrase destytojas?

  25. Sepa
    21 Geg 06
    11:34

    Nieko, musiet neįdomu jam buvo. :) Arba aš tik seną e-mail’ą radau internete… :(

  26. Paulius
    21 Geg 06
    12:20

    Yra progresija ir tavo įrodymas geras, tik nereikėjo m>k>l ar pan kaip ten buvai parašęs. Šiaip gerai viskas, sveikinu

  27. koltunas
    22 Geg 06
    13:27

    http://www.studijos.lt yra visi sprendimai kam idomu :) nezinia kas ten sprende, bet ten ner progresijos pagal sprendima

  28. ef
    22 Geg 06
    17:40

    Aš vienuoliktokas nors, tačiau mačiau, kaip sprendžiama, ir progresijos nėra.
    Sprendimas ilgesnis, bet trumpai tariant, juk reikia, kad n ir m būtų sveikieji skaičiai, kad ir kokioj aibėj, tokių sprendinių neišeina gauti.
    Jau vien to užtenka. :-)